Customer Help

Hur kan vi hjälpa till?

Vanliga frågor

ORDERN

Hur mycket kostar frakten?

Frakten är gratis på alla beställningar oavsett orderbelopp. Du kan välja gratis mellan GLS/Schenker för paketbutiker eller PostNord levererat till din hemadress.

Kan jag ändra min order efter att den har genomförts?

Du kan ändra din order intill att den har packats och skickat. När din order har packats, mottar du ett e-postmeddelande med ditt pakets spårningsnummer. Du kan därför som utgångspunkt ändra din order intill du har mottagit mailen med trackingnumret. Skicka en mail till shop@sisicph.se så finner vi en lösning.

Vilka kort kan jag betala med?

Vi accepterar betalning med alla vanliga betalkort såsom VISA och Mastercard. Vi erbjuder dessutom betalning med Klarna och Apple Pay.

Hur lång tid går det innan jag mottar min order?

Vi packar och skickar ordrar alla vardagar. Vi skickar med GLS/DB Schenker till en paketbutik eller Postnord med hemleverans, som båda levererar på alla vardagar. Bland dessa alternativ väljer du själv när du gör din beställning.

Väntetiden för gratis leverans hos GLS/DB Schenker är 2-4 vardagar.

Väntetiden för gratis leverans hos Postnord är 3-7 vardagar.

Om du har en order som behöver komma fram lite snabbare, är du alltid välkommen att skriva till oss på shop@sisicph.se så gör vi vårt bästa för att hjälpa till :)

RETUR & BYTE

Hur lång tid kan jag vänta med att skicka något retur?

Du har 30 dagars returrätt. (Om din beställning är en gåva kan du ange i kommentarsfältet när gåvan ska ges, då gäller 30 dagar från den dagen).

Hur gör jag om jag önskar att returnera mitt köp?

Vi skiljer på återbetalningar, eller byten mot en annan storlek, vara eller presentkort.

Om du vill returnera dina varor, vänligen begär retur inom 30 dagar på Min sida på hemsidan. Du loggar in med den e-postadress som användes för beställningen.

Om din retur godkänns får du ett mail med ytterligare information från oss.

Läs mer om returer här.

Hur gör jag om jag önskar att byta en gåva?

Vid retur av vara(r) mottagna i present är det enklast att använda vår guide med inloggning på min sida. Om du inte har tillgång till e-postadressen som användes för beställningen, vänligen skicka ett e-postmeddelande med beställningsnummer eller fullständigt namn på beställningen till shop@sisicph.dk.

Läs mer om att returnera presenter här.

Vilka returregler gäller om jag har köpt ett smycke i ett kampanjerbjudande?

Observera att särskilda regler kan gälla vid köp av kampanjer.

Om du returnerar varor kommer hela eller delar av beloppet att återbetalas till dig beroende på priset och den ursprungliga kampanjen.

Läs mer om våra kampanjregler här.

VÅRA SMYCKEN

Vad är smyckena gjorda av?

Alla våra smycken är tillverkade av högkvalitativa material. Våra silversmycken är gjorda av 925 sterling silver och även våra guldpläterade styles är av 925 sterlingsilver som har förgyllts med ett tunt lager av 18 karats guld. I vår Fine Jewelry kollektion är smyckena gjorda i massivt guld från 9 karat och upp.
Vi använder dessutom enbart äkta sötvattenspärlor och äkta halvädelstenar - aldrig glas eller konstmaterial!
Sisi Copenhagen är registrerat och följer Ædelmetalkontrollen (Ädelmetallkontrollen) i Danmark och våra smycken är stämplade med vår namnstämpel 'SI'

Hur tar jag bäst hand om mina smycken?

Beläggningen på våra smycken är gjord av obehandlat silver och guld - och för att de ska hålla sig fina i längre tid bör du vidta försiktighetsåtgärder för att ta hand om dem. För det första kan du skjuta upp på oxideringsprocessen genom att förvara dem lufttäta påsar när du inte använder dem. Undgå att ha dem på medan du duschar, utsätt dem inte direkt för krämer eller parfym och ta dem av när du tränar. Vissa personers svett reagerar starkare på smyckena än andra - och det kan exempelvis bero på att att man tar vissa typer av mediciner. Om smyckena mister sin färg eller ser smutsiga ut, kan det även bero på att silvret (eller guldet) har oxiderat - dvs reagerat med syret luften. Detta kan tvättas bort om man rengör smycket, läs mer här.

Mina smycken har fått fläckar och svartnat, vad gör jag?

Äkta silver och guld oxiderar med tiden. Det är en helt naturlig process eftersom ädelmetaller reagerar med syret i luften – på samma sätt som järn rostar. Du har kanske ärvt lite bestick och lagt märke till att de har fläckar och svartnat, fast de har förvarats i ett skåp i all tid? Detsamma gäller för smycken i guld och silver. Om de har oxiderats, kan du antingen putsa dem blanka igen med en trasa eller använda en produkt som tar bort det oxiderade lagret med hjälp av kemikalier. Läs mer om smyckesvård här.

PRESENT

Kan min order skickas som en present och packas in?

Ja, alla våra smycken packas in i fina smyckesaskar. Du kan dessutom köpa till en presentpåse till presentinpackningen som vi inkluderar i leveransen. Om ordern ska skickas direkt till mottagaren packar vi gärna ned smyckena i presentpåsen tillsammans med en personlig hälsning om så önskas. När dina önskade smycken ligger i varukorgen, skriver du en kommentar i ordern om du vill att vi ska skicka den direkt till mottagaren.
Skriv till oss på shop@sisicph.se om du har frågor - kom ihåg att uppge ditt ordernummer om din fråga angår en order.
Om din order är en present kan du skriva i kommentarsfältet av orden om när presenten ska ges, så gäller de 30 dagarna för retur från den dagen.

Kan jag köpa julklappar nu och få förlängd retur?

Alla varor köpta från första november och fram till jul kan returneras och bytas till och med den 24 januari.

Har du frågor eller behöver hjälp?

Du är alltid mycket välkommen att ringa eller skriva till oss om du behöver hjälp. Vi sitter redo vid telefonen eller mejlen.