Hur kan vi hjälpa till?

Vanliga frågor

Angående beställning

Kan jag ändra min order efter att den har genomförts?

Du kan ändra din order intill att den har packats och skickat. När din order har packats, mottar du ett e-postmeddelande med ditt pakets spårningsnummer. Du kan därför som utgångspunkt ändra din order intill du har mottagit mailen med trackingnumret. Skicka en mail till shop@sisicph.se så finner vi en lösning.

Vilka kort kan jag betala med?

Vi accepterar betalning med alla vanliga betalkort såsom VISA och Mastercard. Vi erbjuder dessutom betalning med Klarna och Apple Pay.

Hur lång tid går det innan jag mottar min order?

Vi packar och skickar ordrar alla vardagar. Vi skickar med GLS/DB Schenker till en paketbutik eller Postnord med hemleverans, som båda levererar på alla vardagar. Bland dessa alternativ väljer du själv när du gör din beställning.

Väntetiden för gratis leverans hos GLS/DB Schenker är 2-4 vardagar.

Väntetiden för gratis leverans hos Postnord är 3-7 vardagar.

Om du har en order som behöver komma fram lite snabbare, är du alltid välkommen att skriva till oss på shop@sisicph.se så gör vi vårt bästa för att hjälpa till :)

Frakt, retur och byte

Hur mycket kostar frakten?

Frakten är gratis på alla beställningar oavsett orderbelopp. Du kan välja gratis mellan GLS/Schenker för paketbutiker eller PostNord levererat till din hemadress.

Hur lång tid kan jag vänta med att skicka något retur?

Du har 30 dagars returrätt. (Om din beställning är en gåva kan du ange i kommentarsfältet när gåvan ska ges, då gäller 30 dagar från den dagen).

Hur gör jag om jag önskar att returnera mitt köp?

Vi skiljer på återbetalningar, eller byten mot en annan storlek, vara eller presentkort.

Om du vill returnera dina varor, vänligen begär retur inom 30 dagar på Min sida på hemsidan. Du loggar in med den e-postadress som användes för beställningen.

Om din retur godkänns får du ett mail med ytterligare information från oss.

Läs mer om returer här.

Hur gör jag om jag önskar att byta en gåva?

Vid retur av vara(r) mottagna i present är det enklast att använda vår guide med inloggning på min sida. Om du inte har tillgång till e-postadressen som användes för beställningen, vänligen skicka ett e-postmeddelande med beställningsnummer eller fullständigt namn på beställningen till shop@sisicph.dk.

Läs mer om att returnera presenter här.

Storlek

Hur hittar jag min storlek?

Vi har gjort en utförlig guide som beskriver hur du hittar rätt ringstorlek och kedjelängd. Läs vår storleksguide här.

Kan jag prova smyckena fysiskt?

För tillfället säljer vi bara våra smycken i vår egen butik på Østerbro i Köpenhamn. Om du råkar befinna dig i Köpenhamn är du hjärtligt välkommen att titta förbi. Alternativt har vi lyckligtvis gjort det enkelt att returnera dina smycken om de inte passar helt perfekt.

Hitta oss här:

Østerbrogade 64
2100 Köpenhamn Ø

Mån-Fre, 10:00-17:30
Lördag, 10:00-15:00
Söndag, stängt

Present

Kan min order skickas som en present och packas in?

Ja, alla våra smycken packas in i fina smyckesaskar. Du kan dessutom köpa till en presentpåse till presentinpackningen som vi inkluderar i leveransen. Om ordern ska skickas direkt till mottagaren packar vi gärna ned smyckena i presentpåsen tillsammans med en personlig hälsning om så önskas. När dina önskade smycken ligger i varukorgen, skriver du en kommentar i ordern om du vill att vi ska skicka den direkt till mottagaren.
Skriv till oss på shop@sisicph.se om du har frågor - kom ihåg att uppge ditt ordernummer om din fråga angår en order.
Om din order är en present kan du skriva i kommentarsfältet av orden om när presenten ska ges, så gäller de 30 dagarna för retur från den dagen.

Kan jag förlänga bytesfristen?

Vi erbjuder 30 dagars returrätt från den dag gaven ska ges. Du behöver bara skriva en anteckning i kundvagnen där du anger när gaven ska ges. Då gäller returtiden i 30 dagar från den dag gaven ges (vi kan maximalt förlänga returrätten upp till 90 dagar).

Fick du svar på din fråga?

Du är alltid varmt välkommen att ringa eller skriva till oss om din fråga inte besvarades bland de mest ställda. Vi är redo att hjälpa dig via telefon eller e-post.